Ekonomi

Logısta, asya'da orta koridor'la büyümeye devam ediyor

LOGISTA, ASYA’DA ORTA KORİDOR’LA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR   Orta Koridor, Avrupa ile Asya arasında ticari bir köprü olma özelliğini kara yolu ağırlıklı intermodal taşımalarla zenginleştiriyor.

Logısta, asya'da orta koridor'la büyümeye devam ediyor

LOGISTA, ASYA’DA ORTA KORİDOR’LA BÜYÜMEYE DEVAM EDİYOR

 

Orta Koridor, Avrupa ile Asya arasında ticari bir köprü olma özelliğini kara yolu ağırlıklı intermodal taşımalarla zenginleştiriyor. Bu ticaret yolu, Kuzey Koridoru’na kıyasla 2 bin kilometre daha kısa. Söz konusu avantaj, global ticaretin rotasını yeniden şekillendiriyor. Asya taşımalarıyla öne çıkan Logista Global Logistics’in Genel Müdürü Zeynep Akman, Asya geneline erişim sağlayan hatlarıyla Türk ve Avrupalı girişimcilere yeni pazarların kapısını aralamaktan mutlu olduklarını söyledi.

 

Dünya Bankası’nın son raporlarına göre Orta ve Doğu Asya’daki ülkelerin ekonomileri canlılığını sürdürüyor. Yeni İpek Yolu’nun canlanması, global ticaret dengelerinde doğu rotasını kazançlı bir alternatif haline getiriyor. 

Logista Global Logistics Genel Müdürü Zeynep Akman, Türkiye’nin, Orta Koridor’un merkezinde yer alarak Asya’daki ticari potansiyeli Avrupa’ya bağlayan önemli bir geçiş merkezi ve lojistik üssü olduğunu vurguladı. Akman, “Çin ve Hindistan sınırına kadar olan coğrafyada, enerjiden teknolojiye geniş bir yelpazede hemen hemen tüm sektörlere hizmet veriyoruz. Orta Koridor’un 2 bin kilometre daha kısa olması, deniz yoluna göre ulaşım süresini 1/3 oranında azaltarak yaklaşık 15 gün kısaltabiliyor. Bu da özellikle 3. ülke taşımalarında sunduğumuz hizmetlere ilgiyi artırıyor.” dedi. 

 

Asya’daki Canlılık Ekonomik Verilere Yansıyor

Asya’daki potansiyeli en iyi şekilde değerlendirmek amacıyla taşıma ağlarını sürekli genişlettiklerini belirten Akman, “Özellikle Türk Cumhuriyetleri, Afganistan ve Moğolistan’da kurduğumuz yeni iş ortaklıkları, Asya’da kapsamlı bir taşıma ağı oluşturmamıza yardımcı oldu. İntermodal çözümler de sunuyor; Avrupa’dan aldığımız yükleri, geniş acente ağımız sayesinde Asya’nın denize kıyısı bulunmayan iç bölgelerine güvenli şekilde ulaştırıyoruz.” diye konuştu.

Dünya Bankası verilerine göre, Moğolistan’da geçen yıl yüzde 4,7 olan büyümenin, 2023’te yüzde 5,2’ye ulaşması bekleniyor. Ülke, gıda ile madencilik ve yenilenebilir enerji ekipmanları ihracatı açısından potansiyel barındırıyor.

Afganistan’da ise 2023’ün ilk yarısında gerçekleşen 4,4 milyar dolarlık ithalat, 2022’nin aynı dönemine göre yüzde 32’lik bir artışı temsil ediyor. Artışta, gıda, mineral ve tekstil ürünleri önde yer alıyor. 

 

“Fuarlarda Büyük İlgi Gördük”

İzmir Logistech ve Astana’daki Translogistica Kazakistan fuarlarında, stantlarının büyük ilgi gördüğünü söyleyen Akman, “Kuzey rotasının bölgedeki gelişmeler sebebiyle aktif olmaması, Orta Koridor’a talebi artırdı. Batı-doğu rotasında karşılıklı taşıma talebi yoğun. Fuarlarda başta Avrupa ve Baltık ülkeleri olmak üzere çok sayıda iş insanı ve lojistikçi ile anlaşmalar gerçekleştirdik. Bu, Türk lojistik sektörüne olan güvenin de göstergesi.” şeklinde konuştu.  

Zeynep Akman, Asya’da standartların üzerinde sigortalamalarla müşteri odaklı kesintisiz ve güvenli taşıma hizmeti sunduklarının altını çizerek, artan talebi karşılamak için sene sonuna kadar bu ağı daha da etkili hale getirmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL