Gündem

TECCHED Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı

Uluslararası ortaklı multidisipliner TECCHED Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliği müfredatı hazırlanacak TECCHED Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı  TECCHED (Teknoloji Destekli İklim Değişikliği Eğitim Müfredatı Tasarlanması) Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı.

TECCHED Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı

Uluslararası ortaklı multidisipliner TECCHED Projesi ile teknoloji destekli

iklim değişikliği müfredatı hazırlanacak

TECCHED Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine

yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı

 TECCHED (Teknoloji Destekli İklim Değişikliği

Eğitim Müfredatı Tasarlanması) Projesi ile teknoloji destekli iklim değişikliğine

yönelik eğitim programı tasarım hazırlıkları başladı.

Türkiye’den Ege

Üniversitesi ve Bitlis Eren Üniversitesinin de yer aldığı, Avrupa Birliği

tarafından desteklenen uluslararası TECCHED projesi; Bulgaristan Ruse

Üniversitesi, Letonya Liepaja Üniversitesi, Litvanya Vytauto Didziojo

Üniversitesi, İspanya’dan EOLAS, Belçika’dan EUROGEO paydaşlığında

gerçekleştiriliyor.

Yürütücülüğünü Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr.

Bahadır Namdar’ın yaptığı projede, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretimi

Teknolojileri Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Fırat Sarsar, Mühendislik

Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Özge Andiç Çakır, Yabancı Diller

Yüksekokulu öğretim üyesi Dr. Hüseyin Ekrem Ulus araştırmacı olarak görev

alıyor.

Hedef kitle öğretmen yetiştirme bölümlerinde çalışan üniversite öğretim

üyeleri

Doç. Dr. Fırat Sarsar, “Proje kapsamında öğretmen eğitimi programlarına

yönelik öğretmen adaylarının karakter ve değer gelişimini hedefleyen teknoloji

destekli iklim değişikliğine yönelik bir eğitim müfredatının hazırlanması

amaçlanıyor. Öğretim programı geliştirme metodolojisini belirlemek için hem

yükseköğretim gören öğretmen adaylarının iklim değişikliği anlayışı hem de

eğitim fakültelerindeki öğretim üyelerinin bu konuyu öğretmeye yönelik

ihtiyaçları belirlendi. Bulgaristan, Letonya, Litvanya ve Türkiye olmak üzere 4

farklı ülkeden toplam 60 öğretmen adayı çalışmaya katıldı. 20 öğretim üyesi ile

odak grup görüşmeleri gerçekleştirildi. TECCHED projesinin sonucunda

karakter ve değer gelişimini desteklemeyi amaçlayan öğretmen eğitimi

programları için teknoloji destekli bir iklim değişikliği müfredatı, teknoloji

destekli bir iklim değişikliği zenginleştirilmiş kitap ve eğitimciler için dijital bir

öğrenme platformu elde edilecektir. Brüksel’de yapılan toplantı sonucunda e-

kitap oluşturulması ve bu kitabın tüm ilgililerle paylaşılması hedeflenmiş olup

kitap oluşturma çalışmaları konusunda ortak strateji belirlenmiştir” dedi.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL