Eğitim

Türkiye’de Öğrenciler Yıllardır Okuduğunu Anlamıyor

EĞİTİM SİSTEMİNİN KENDİSİ SORUNUN ANA KAYNAĞI OLABİLİR   Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA verilerine göre Türkiye’deki öğrencilerin okuduğunu anlama sıralaması, 2003’ten bu yana ortalamanın altında kalıyor.

Türkiye’de Öğrenciler Yıllardır  Okuduğunu Anlamıyor

EĞİTİM SİSTEMİNİN KENDİSİ SORUNUN ANA KAYNAĞI OLABİLİR

 

Uluslararası öğrenci değerlendirme programı PISA verilerine göre Türkiye’deki öğrencilerin okuduğunu anlama sıralaması, 2003’ten bu yana ortalamanın altında kalıyor. Küresel çapta eğitim dinamikleri değişirken Türkiye’de bir türlü çözülemeyen eğitim sorununun kaynağı ise gelenekselleşmiş eğitim sistemi olarak görülüyor. Sistemin değişmesi gerektiğini savunan sosyal eğitim girişimi Life School’un geliştirdiği eğitim yöntemi, sorunun çözümlerinden biri olmaya aday.

 

PISA raporlarına göre Türkiye’deki öğrenciler 2003’ten bu yana okuduğunu anlama kategorisinde OECD ortalamasının altında kalmaya devam ediyor. Öyle ki Türkiye’nin yıllardır çözemediği eğitim sorununun kaynağı güncellenmemiş ve eski yüzyıldan kalan eğitim sistemi olarak görülüyor. Öğrencilerin sadece matematik ve fen bilimleri alanında becerilerini ölçmeyen PISA eğitim araştırmasında, gençlerin okulda öğrendikleri bilgi ve becerileri günlük yaşamda kullanma yetilerinin de ölçülüyor olması klasik eğitim sisteminin dezavantajlarını ortaya çıkarıyor. Klasik eğitim sisteminin özellikle de Z kuşağına yeteri kadar fayda sağlayamadığını ortaya koyan sosyal eğitim girişimi Life School da yeni dünyanın gerçekleriyle derlediği ve farklı disiplinlerden oluşan akademilerini öğrencilere sunmaya hazırlanıyor.

 

Okuyor Ama Anlamıyor

 

PISA ölçümlerinde, okuduğunu anlamak herhangi bir metni sesli ya da sessiz okumak olarak görülmüyor. Metinlerde bulunan bilgilerin değerlendirilmesi, yazarın ana fikrinin kavranması olarak ön plana çıkan okuduğunu anlama kategorisinde, Türkiye’nin karnesi 2003 yılından bu yana düzelmiyor. 37 OECD ülkesi baz alınarak yapılan araştırmada, okuduğunu anlama kategorisinde Türkiye ortalamanın hep altında kalıyor. Her yıl yapılan müfredat değişikliğinin öğrencileri hem aşırı hem de niteliksiz bilgiye maruz bıraktığının altını çizen Life School, yapılan ölçüsüz bilgi yüklemelerinin ezbere dayalı öğrenme taktiğini kalıcı hale getirdiğini ancak geleceğin dünyasında bu eğitimi almış öğrencilerin yer alamayacağına dikkatleri çekiyor.

 

Öğrenciler Ezber Eğitim Modelinden Hayatı Öğrenemiyor

 

OECD’nin verilerine göre, Türkiye’de ilkokul ve ortaokul için toplam zorunlu öğretim süresi sekiz yılda ortalama 6.251 saat olarak ön plana çıkıyor. 6.251 saatin ezberle geçmesi sonucunda öğrencilerin başarıya ulaşamaması eğitim modelini sorgulatıyor. Life School, öğrencilerin merak duygularını uyandırarak gelenekselleşmiş fabrika temelli eğitime alternatif bir eğitim anlayışı sunuyor. Mevcut sistemin yeni dünyada gerekli olan iş ve yaşam becerilerini karşılayamamasına yönelik çözüm önerileri sunan Life School, uzman eğitmenler tarafından hayatın içinden oluşturduğu farkındalık, ekolojik okur yazarlık, teknoloji ve girişimcilik gibi akademilerle eğitim alanında yaşanan eksikliği kapatmayı hedefliyor. Odağın öğrenci olmadığı mevcut eğitim sistemi yerine, öğrenciyi sürekli aktif olmaya ve alınan eğitimin çıktılarını üretilen projelerle görünür hale getiren bir sistemi benimseyen Life School, akademilerini eğitmenler ve öğrenciler arası kuşak farkından kaynaklanan iletişimsizliği de gözeterek oluşturuyor.

Kaynak: (BHA) – Beyaz Haber Ajansı

ÜYE GİRİŞİ

KAYIT OL